Friday 5 August 2011

Tolong segera tunaikan janji-janji.

Situasi 1 : Orang kasi harapan pada sesuatu yang memang didambakan. Seolah-olah sesuatu itu kewajipan yang perlu ditunaikan? Ya itu memang kewajipan.

Situasi 2 : Orang yang sama memberi harapan yang sama sekali lagi. Ya sekali lagi. Janji beriyer-iyer. Bukan main lagi kasi harapan, pupuk keyakinan kita akan dapat sesuatu itu. Terubat sekejap. Tahap kepercayaan meningkat sedikit tapi keraguan masih lagi berbakul. Tunggu punya tunggu. Eh eh. Sama jugak akhirnya, harapan sesuatu semakin kelam. Jauh.

*Mengeluh*

Apa kau-orang akan rasa? Marah? Kecewa? Sedih? Sakit kepala? Putus harapan? Aku rasa semua tu. Nak maki berbakul-bakul aje rasa. Kalau maki pun tak guna. Memang tak guna! Isk! Sabar dan tahan. Tapi beragak-lah. Sabar aku dah lah tak setebal mana pun, apatah lagi berbakul-bakul. Perit oii rasa! 

Cepatlah tunaikan janji-janji kamu semua itu. Ihtiarkan. Sebelum aku hilang sabar. Ugut? Hahaha boleh jugak nak anggap macam tu. Takpe takpe, aku kasi chance. Bukan bermakna boleh tangguh lagi. Cukuplah masa yang dah lepas. Dah hampir tak boleh nak tahan sebenarnya. Atau, mungkin dah tak tahan sabar? Mungkin. 

Kalau dah janji, cepat-cepat-lah tunaikan. Dah banyak kali minggu depan dah. Nak banyak mana lagi? Cukup-cukup-lah yer. Ramadhan pun nak masuk minggu kedua dah haaa. 





Percayalah, bukan aku aje, yang lain pun rasa yang sama. Kan?

No comments:

Post a Comment